2015. szeptember 14., hétfő

2015. 09. 15. - 112liter low-tech indítása




Üveg:
- Ferplast Tank 80, 112 literes, mérete: 81,5 x 36 x h 45,5 cm, fekete szilikonnal ragasztva, front-hátüveg: 8mm, oldalüveg: 6mm

Szűrés:
- Sunsun HW-303, 1400l/h, szűrőkosarak valós térfogata: 7,5l (Tetratec ex1200 klón), 2l siporax, 2l matrix trop, szivacs, perlon, biogolyó

Világítás:
- 54w (3 x 18w) T8, Osram L Lumilux cool daylight 6500k, Elgo tükrös mennyezeti armatúra (diy 3 csövesre kurtítva)

Fűtés:
- Eheim Jager 100w

Co2:
-

Aljzat:
- 5liter Jbl AquaBasis Plus táptalaj

Dekoráció:
- Emelésnek a táptalaj alatt 2liter gyári sunsun „kerámia”gyűrű
- 15liter kevert dekoraljzat (9l Ista High Activity 6,5ph + 2l Ista High Activity 5ph + 4l Jbl Manado)
- Robinia pseudoacacia (fehér akác) gyökér
- Rosso rubino kövek (fejtett vörös márvány, származási hely: Fr.o)


Növények: /F= fényigény, N= növekedés, SZ= származás/
- Ceratophyllum demersum (Érdes tócsagaz) /F: kis, N: gyors, SZ: kozmopolita/
- Ceratophyllum submersum (Sima tócsagaz) /F: kis, N: gyors, SZ: Afrika, Ázsia, Amerika/
- Potamogeton perfoliatus (Hínáros békaszőlő) /F: közepes, N: gyors, SZ: kozmopolita kivéve Dél-Amerika/
- Najas marina (Nagy tüskéshínár) /F: közepes? , N: közepes?, SZ: kozmopolita /
- Hygrophila Corymbosa Siamensis (Mocsári ál-hortenzia) /F: kis, N: gyors, SZ: Délkelet-Ázsia/
- Echinodorus Tenellus (finom levelű amazonasi kardfű) /F: közepes, N: közepes, SZ: Észak-Amerika/
- Echinodorus Harbich (szívlevelű –Harbich- kardfű) /F: közepes, N: közepes, SZ: Közép-Amerika (ős: Echinodorus Cordifolius)/
- Echinodorus Osiris - Rubra (~kardfű) /F: közepes, N: közepes, SZ: Közép-Amerika/
- Blyxa japonica (japán vizibambusz) /F: közepes-nagy, N: lassú, SZ: Ázsia/
- Hydrocotyle tripartita japan /F: közepes, N: gyors, SZ: Japán/
 -Micranthemum Monte Carlo  /F: kis, N: közepes, SZ: Argentína/

Halak/garnélák:
1 hetesen majd amano garnéla és aymoneri kerül be
később terv talán cselle, de ez még kialakulóban

Bemutatás:
112literes low-tech akváriumomat Sudeep Mandal írása alapján készítettem (aki Tom Barr-tól merített). Sudeep összegzése lényegében egy olyan low-tech akvárium amiben sok-sok növény és normál számú hal/garnéla van és vízcsere pedig nincs! A vízminőségért a sok növény felel, akiknek kevés kiegészítő tápot adunk ritkán kb 1-2hetente. Világítás 0,4-0,6w/l körüli napi 8-9órában, co2 beadagolás természetesen nincs. Szűrés megegyezik a high-tech akváriumokéval. A módszer megtalálható itt.
Kb. 1 éve van fiamnak egy kis 30l-es akváriuma ami igazi kezdővíz, próbáltunk ezt-azt több-kevesebb sikerrel. Jelen 112literes üvegre is majdnem már 1 éve sikerült szert tennem, mindig ott lebegett a szemem előtt, hogy majd megcsinálom egyszer. Azzal tisztában voltam, hogy ennél sokkal nagyobb aksira illetve co2 profi beadagolására nem tudok költeni, így elkezdtem nézelődni low-tech témakörökben ahol megtaláltam a legszimpatikusabb összefoglalást Sudeep-től. Saját szemléletem pedig az, hogy ugyan követem a trendet, de a piacon lévő termékeket megvizsgálom, hogy mivel tudnék elérni hasonló vagy u.o hatást (lásd saecem matrix = matrix trop, vagy pl a dekorkő amit használok, világítás, stb, stb)

Összerakás:
Aljzatból beértem volna egy hazai bazalt homokkal is, de szerettem volna kipróbálni egy profibb talajt, majdnem Manado-t tettem aztán az utolsó pillanatban Ista-t választottam, amibe kevertem egy kis Manado-t. Nem tetszett volna ha teljesen egységes a talaj, ezért így lett.. Táptalaj alá került egy kis emelés, amúgy kidobásra került volna a szűrő kerámiagyűrűje, elvileg ezzel ott nem lehet baj. Szűrő = nagy dilemma. Fejben bejártam az oldalpolcost, a diy külsőt, végül a pénztárca kíméletlen normál külső mellett voksoltam. Tetratech volt a szimpatikusabb aztán nemrég megtaláltam a Sunsun-t. Itthon nem sok infó volt róla, ha volt is akkor is a tipikus (nemismerem, kínai = szar) fikázás.. Külföldi oldalakon csupa jókat írnak és az ára ráadásul verhetetlen. Itthon persze drágább, de még így se rossz. Én 26-ért vettem, a szűrőanyag bele még 8ezer (2-2l matrix és siporax), szivacs volt. Az utóbbi időben sokféle követ és gyökeret begyűjtöttem, végül a vörös márvány darabok és az akácgyökér került be. Vízinövények terén pusztán kíváncsiságból ki akartam próbálni a balatoni növényeket, amiket persze többször fertőtlenítettem és karanténoztam ahogy kell. A többi vízinövényt itt a fórumon ingyen vagy igen kedvezően szereztem be, köszönet érte! ;) Világítás adott volt mert szoktam chili-palántázni (XMACX Chili) hobbyból, így egy klasszik 4x18w-os mennyezeti armatúrát alakítottam át 3-asra, ami egy fali-állítható polc-konzolra került rá, így ha jobban bele kell mászni a vízbe egyszerűen csak feljebb rakom a lámpát. A szekrény amire került szintén adott volt, ezt azért megerősítettem. 1hetesen kerül majd be egy tisztítóbrigád: 5 amano garnéla és 2-3 aymoneri, később cselle-féléket szeretnék, de ez még kialakulóban van. Apropó ha valaki tud Phoxinellus hispanicus (Spanyol cselle) –t, szóljon!
1 napja van aktív szén is a szűrőben, hogy gyorsabban tisztuljon.


 táptalaj, hátul pici emeléssel

aljzat alap 

dekor, majd a teljes aljazmennyiség 

balatoni növénybrigád 

összes növénnyel, szárazon 

feltöltés 1 

feltöltés 2 

feltöltve! 0.óra 


2.nap (55.óra)


üdv:
xmacx



1 megjegyzés: